Πέμπτη, 22 Απριλίου 2021

Ανοιχτή Επιστολή του π.Καλαβρύτων Αμβροσίου – Λειτουργία της Αναστάσεως Κανονικόν Έγκλημα

 20ῇ Ἀπριλίου 2021

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Πρός

α) τόν Μακαριώτατον Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν καί πάσης
Ἑλλάδος

κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΝ καί

β) ἅπαντας τούς ἐν ἐνεργείᾳ Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας

τούς συγκροτοῦντας τήν Ἱεράν Σύνοδον τῆς Ἱεραρχίας

τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος

Εἰς τήν Ἕδραν των

ΘΕΜΑ: Καταγγέλω πρός Ὑμᾶς τά Μέλη τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς 164ης

Συνοδικῆς Περιόδου, διότι διά τῆς σήμερον ληφθείσης καί ἀνακοι-νωθείσης

Ἀποφάσεώς των περί τῆς ὥρας τελέσεως τῆς θείας λειτουργίας τῆς Ἀναστάσεως

κατά τό ἑσπέρας τοῦ Μεγάλου Σαββάτου παραβιάζουν καί καταπατοῦν τήν

κανονικήν τάξιν τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας!


Μακαριώτατε Ἅγιε Πρόεδρε,

Σεβασμιώτατοι ἐν Χριστῷ Ἀδελφοί,

Μεγάλην ὀδύνην ἠσθάνθην εἰς τήν καρδίαν μου σήμερον καθώς ἀνέγνωσα

τήν Ἀνακοίνωσιν τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου καί τήν ληφθεῖσαν Ἀπόφασιν περί

τῆς ὥρας τελέσεως τῆς Ἀναστασίμου θείας λειτουργίας κατά τὀ ἑσπέρας τοῦ

Μεγάλου Σαββάτου.

Ίδού τὀ σχετικόν ἀπόσπασμα:

«Ὡς πρός τήν Ἀκολουθία τῆς Ἀναστάσεως ἡ Ἱερά Σύνοδος……

ἀπεφάσισε ὁμόφωνα, κάνοντας χρήση τῆς Οἰκονομίας τῆς Ἐκκλη-σίας,

…..τήν προσαρμογή τῆς ὥρας τελετῆς τῆς Ἀναστασεω στίς 9.00’ μ.μ. τοῦ

Μεγάλου Σαββάτου. Ἡ Τελετή θά πραγματοποιηθεί στό προαύλιο τῶν

Ἱερῶν Ναῶν…..καί θά ἀκολουθήσει ἡ Ἀναστάσιμη Θεία Λειτουργία ἐντός

τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ».

Ὅθεν μέ βαθυτάτην ὀδύνην ψυχῆς γονυκλινής προσπίπτω ἐνώπιόν Σας καί

ἔνδακρυς ἀποτολμῶ νά καταγγείλω πρός Ὑμᾶς, ὅτι διά τῆς Ἀποφάσεως

ταύτης ἀκυροῦται καί ποδοπατεῖται ἡ ἐκκλησιαστική πρᾶξις καί Παράδοσις,

ἥτις, ὡς γνωστόν, ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΛΗΡΙΚΟΝ ΝΑ ΤΕΛΕΣΗ ΤΗΝ ΘΕΙΑΝ

ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΑΝ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΥ 24ώρου!

Παρά ταῦτα οἱ εὐλαβέστατοι Ἐφημέριοι τῆς Ἐκκλησίας μας, συμφώνως πρός

τό καταρτισθέν Πρόγραμμα, θα τελέσουν τήν θείαν λειτουργίαν καί τό πρωΐ τοῦ

Μεγάλου Σαββάτου (ἤτοι τήν πρώτην Ἀνάστασιν) καί περί τήν 22αν ὥραν τῆς

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ-ΚΑΝΟΝΙΚΟΝ ΕΓΚΛΗΜΑ-ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ.doc

αὐτῆς ἡμέρας ……..(δηλ. δευτέραν (!) θείαν λειτουργίαν), τήν Ἀναστάσιμον

τοιαύτην! Τοῦτο ὅμως ἀπαγορεύεται ρητῶς!

Ἰδού ἡ ἀπόδειξις: Πλήν τῆς προφορικῆς Παραδόσεως, εἰς τό ΠΗΔΑΛΙΟΝ

καταχωρίζονται ἐπί λέξει τά ἑξῆς:

«Νά μή γίνωνται δύο λειτουργίαι ἐν μιᾷ ἡμέρᾳ εἰς μίαν καί τήν αὐτήν

τράπεζαν. “Οὐκ ἔξεστιν ἐν μιᾷ τραπέζῃ κατά τήν αὐτήν δύο λειτουργίας εἰπεῖν,

οὐδέ ἐν τῇ αὐτῇ τραπέζῃ, ἐν ῇ ὁ Ἐπίσκοπος ἐλειτούργησε, τόν Πρεσβύτερον ἐν

ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ λειτουργῆσαι”. Ἀλλά καί οἱ ἡμέτεροι ἱερεῖς, οἱ δύο φοραῖς

λειτουργοῦντες, τάχα διἀ παρρησίαν, βαρέως ἁμαρτάνουν, καί ἄς παύσουν εἰς τό

ἑξῆς τό ἄτοπον τοῦτο» (Βλ. ΠΗΔΑΛΙΟΝ, Ἐκδόσεις Βασ. Ρηγοπούλου, σελ. 90).

Ὅθεν, καταθέτων ἐνώπιον Ὑμῶν τήν ἀπορίαν τῆς ψυχῆς μου, ἐμπιστεύομαι

εἰς ἕκαστον ἐξ Ὑμῶν τήν προάσπισιν καί τήν διαφύλαξιν ἀκεραίας τῆς Ὀρθοδόξου

ἩΜΩΝ Παραδόσεως! Ἤτοι ἡ τελετή τῆς Ἀναστάσεως πρέπει νά τελεσθῇ τήν 12 ην

μεταμεσονύχτιον ὥραν, καί ἔπειτα νά ἀκολουθήσῃ, ὡς εἴθισται, ἡ ἈΝΑΣΤΆΣΙΜΟΣ

ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΆ.

Ἐπικαλούμενος τήν ἐκ μέρους Ὑμῶν κατανόησιν καί εὐχόμενος πρός Ὑμᾶς

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ, παρακαλῶ διά τά καθ’ Ὑμᾶς ἄνευ τινός ἀναβολῆς.

Ἐπί δέ τούτοις, διατελῶ

Ἐλάχιστος ἐν Χριστῷ Ἀδελφός


+ Ο πρ. Καλαβρύτων καί Αἰγιαλείας Ἀμβρόσιος