Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2019

«Τελείως άχρηστο;»: Πώς το F-35 κατέληξε να μην μπορεί να πετάξει για πολύ ώρα σε υψηλές ταχύτητες

F-35A των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια εναέριου ανεφοδιασμού από KC-135 StratotankerΠαρά τον υπερβολικό θόρυβο γύρω από τις ικανότητες που φέρεται πως θα εισήγαγαν στον σύγχρονο αεροπορικό αγώνα, τα αεροσκάφη δεν φαίνεται να ικανοποιούν τις προσδοκίες των αγοραστών τους - ούτε τις υποσχέσεις των σχεδιαστών τους.

Ορισμένα πολύ σοβαρά προβλήματα έχουν ανακύψει στα μαχητικά F-35 των ΗΠΑ όταν πετούν σε υψηλές ταχύτητες και υψόμετρα, ζητήματα τα οποία περιορίζουν τις δυνατότητες χαμηλής παρατηρησιμότητας των αεροσκαφών και απειλώντας τα ακόμη και με δομική βλάβη.
Ενώ η πιθανότητα εμφάνισης είναι χαμηλή, ορισμένοι πιλότοι ανησυχούν σοβαρά από τους περιορισμούς που δημιουργούν τα συγκεκριμένα προβλήματα.
Στα τέλη του 2011, το Πρόγραμμα F-35 του Πενταγώνου είδε τις εκδόσεις B και C του F-35 να εμφανίζουν «θερμική βλάβη» στο πίσω μέρος του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια υπερηχητικής πτήσης, σύμφωνα με αποκλειστικά έγγραφα από το Defense News.
Και οι δύο περιπτώσεις εμφανίστηκαν ενώ τα αεροσκάφη πετούσαν στο όριο των φακέλων πτήσης τους, δηλαδή, σύμφωνα με ένα δελτίο στοιχείων της Πολεμικής Αεροπορίας, όταν πετούσαν πάνω από τα 50.000 πόδια και σε ταχύτητες μεταξύ 1,3 και 1,4 Mach. Η μέγιστη ταχύτητα των F-35 είναι μεταξύ 1,5 και 1,8 Mach ή περίπου 1,200 μίλια / ανά ώρα, σύμφωνα με το Global Security.
Ο αντιπτέραρχος Ματ Ουίντερ, ο οποίος είναι επικεφαλής του προγράμματος F-35, είπε στο Defense News σε άρθρο της Τετάρτης ότι επειδή οι δοκιμαστές δεν μπόρεσαν να αναπαράγουν το πρόβλημα στις επόμενες δοκιμές, δεν επιδιώχθηκε πλήρης αποκατάσταση και οι μηχανικοί τοποθετούν απλώς ένα spray – ως επίστρωση που παρέχει πρόσθετη προστασία από τη θερμότητα.

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ