Τετάρτη, 2 Αυγούστου 2017

Βούλγαρος Ευρωβουλευτής: Προτεραιότητά μας, τώρα, ο διάδρομος 8

Ο Βούλγαρος Ευρωβουλευτής, Αντρέι Κοβάτσεφ, μετά την υπογραφή της Συνθήκης Φιλίας (χθες) μεταξύ Βουλγαρίας και Σκοπίων, δήλωσε ότι «ο διάδρομος Οκτώ (8) πρέπει να αποτελέσει κατασκευαστική προτεραιότητα για τη Βουλγαρία, διότι θα αναβιώσει τους δεσμούς μεταξύ των δύο θαλασσών- Αδριατικής και Μαύρης Θάλασσας- αλλά και μεταξύ των χωρών μέσω των οποίων περνά, κυρίως τη Βουλγαρία και τα Σκόπια».
 
«Οι πολίτες της Βουλγαρίας και των Σκοπίων θα πρέπει να έχουν περισσότερες ευκαιρίες για ανταλλαγές και επαφές. Το ίδιο ισχύει και τις οικονομικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών. Θα πρέπει να υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες για αμοιβαίες επενδύσεις και στην κατανόηση μεταξύ των δύο λαών, ότι δεν είναι δικό τους σφάλμα που διαχωρίσθηκαν επί δεκαετίες ο ένας από τον άλλον.
»Οι υποδομές, η οικονομία, η μείωση των τελών περιαγωγής και υπηρεσιών διαδικτύου- αυτοί είναι οι τρόποι προσέγγισης μεταξύ των πιο κοντινών ιστορικών αδελφικών λαών και στις δύο πλευρές των σημερινών συνόρων»
Τόνισε ακόμη ότι η κυβέρνηση της Σόφιας πρέπει να πιέσει όλα τα χρηματοπιστωτικά και οικονομικά ιδρύματα που μπορούν να βοηθήσουν στην οικοδόμηση του διαδρόμου Νο 8.
Πρόσθεσε, ότι η Βουλγαρία που αναλαμβάνει την προεδρία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου την 1η Ιανουαρίου του 2018, έχει μια καλή ευκαιρία να θέσει το θέμα στην ημερήσια διάταξη, σύμφωνα, μάλιστα, με το λεγόμενο «Σχέδιο μίνι Μάρσαλ» το οποίο προτείνει η Γερμανία για επενδύσεις στην περιοχή. Ο διάδρομος αυτός, πρέπει να πείσει, ότι δεν έχει μόνο οικονομική αλλά και πολιτική σημασία για τα Δυτικά Βαλκάνια.
Ο Βούλγαρος Ευρωβουλευτής, τόνισε ωστόσο, ότι η υλοποίηση του Διαδρόμου Νο 8 θα συναντήσει πολλά εμπόδια, διότι στην περιοχή υπάρχουν χώρες, όπου η δημιουργία του, θα τους αποδιώξει από κέρδη, επειδή υπάρχει, ήδη, ο άξονας Ελλάδας – Σερβίας, από τον οποίο διακινούνται άνθρωποι και αγαθά από τη Θεσσαλονίκη προς το Βελιγράδι και κατόπιν προς την κεντρική Ευρώπη.
Επίσης, η Ρουμανία ενδιαφέρεται για έναν διάδρομο που θα ενώνει το λιμάνι της Κωστάντζας και δεν ενδιαφέρεται για έναν νότιο διάδρομο στη Βουλγαρία.
(bgnes.com)
 
--