Τετάρτη, 19 Οκτωβρίου 2016

ΕΥΓΕ ΣΤΟ ΑΠΕ! Ιστορική συνεντευξη του ηγέτη των Σέρβων της Βοσνίας, που προαναγγέλει διάλυση του ισλαμικού ψευδοκράτους!

9273762-flag-of-serbia-against-white-background-close-up

ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΠΕ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΝΤΟΝΤΙΚ!

«Η Βοσνία-Ερζεγοβίνη είναι μια χώρα μη βιώσιμη» υποστηρίζει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ ο πρόεδρος της Σερβικής Δημοκρατίας της Βοσνίας, Μίλοραντ Ντόντικ, και αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο διενέργειας δημοψηφίσματος, στο οποίο οι Σερβοβόσνιοι θα αποφασίσουν για την παραμονή ή την απόσχισή τους.

Ο Σερβοβόσνιος ηγέτης χαρακτηρίζει «απολύτως νόμιμο» το πρόσφατο δημοψήφισμα για την ανακήρυξη, ως ξεχωριστής εθνικής εορτής, της ημέρας της ανεξαρτησίας της Σερβικής Δημοκρατίας το 1992, που σηματοδότησε και την έναρξη του εμφυλίου πολέμου, ενώ υποστηρίζει πως στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη υπάρχει ισλαμιστική τρομοκρατία.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:

Ερ. Με το πρόσφατο δημοψήφισμα για την καθιέρωση της εθνικής σας γιορτής και επισήμως, πολλοί είπαν ότι η Σερβική Δημοκρατία απομακρύνθηκε από το Σεράγεβο και επίσης ότι παραβιάστηκε η συνθήκη του Ντέιτον. Πώς το σχολιάζετε;

Απ. Το Ντέιτον έχει καταπατηθεί κατά πολύ από τη διεθνή κοινότητα, η οποία με τις επεμβάσεις της επιβάλλει λύσεις και σήμερα έχουμε μια κατάσταση, στην οποία το Σύνταγμα δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα. Στους Ευρωπαίους αρέσει πάρα πολύ να ακούνε ιστορίες για την ειρήνη. Η Βοσνία έχει την ειρήνη αλλά η Βοσνία είναι μια χώρα, η οποία δεν είναι βιώσιμη. Επιβιώνει επειδή υπάρχει ισχυρή επέμβαση των ξένων και μέσα σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να εντοπίσουμε τον λόγο για τον οποίο ένα απλό δημοψήφισμα, με ένα πολύ ουδέτερο πολιτικό ερώτημα, πήρε τόσο μεγάλες διαστάσεις. Οι ξένοι δεν έδωσαν το «πράσινο φως» γι αυτό το θέμα και αυτομάτως αυτό αποτελεί πρόβλημα. Αν δεν υπήρχε αυτό κανένας δεν θα ήξερε για το δημοψήφισμα.

Το ερώτημα του δημοψηφίσματος ήταν για την ημέρα της Σερβικής Δημοκρατίας, ημερομηνία που η Σερβική Δημοκρατία ασφαλώς και έχει δικαίωμα να γιορτάζει και να έχει την ημέρα της δημοκρατίας. Οι ξένοι, οι οποίοι συνήθισαν να είναι όλα όπως τα θέλουν εκείνοι, έχουν θυμώσει για το ότι τώρα δεν έγινε αυτό που ήθελαν χωρίς τη σύμφωνη δική τους γνώμη. Ο λαός στο δημοψήφισμα εξέφρασε την άποψη του, εμείς τη σεβόμαστε, και από την άλλη οι ξένοι λένε ότι δεν είναι νόμιμο. Αυτό είναι δικό τους πρόβλημα. Για εμάς είναι νόμιμο και πολύ πραγματικό και το σεβόμαστε αυτό.

Ερ. Ο εισαγγελέας του Σαράγεβο σας ζήτησε να μεταβείτε εκεί για να καταθέσετε υπό την απειλή της σύλληψής σας εάν δεν υπακούσετε. Τι σκέφτεστε να πράξετε;

Απ: Σύμφωνα με το Σύνταγμα της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης και τη συνθήκη του Ντέιτον, στο επίπεδο της Βοσνίας Ερζεγοβίνης δεν υπάρχει εισαγγελία ούτε το δικαστήριο της Βοσνίας Ερζεγοβίνης. Η επέμβαση των ξένων δημιούργησε αυτόν τον θεσμό, ο οποίος δεν προβλέπεται. Δεκαπέντε χρόνια είναι σε αυτό οι ξένοι δικαστές και δικάζουν και αθωώνοντας ή καταδικάζοντας, όποιον δεν τους άρεσε πολιτικά. Η «αμαρτία» μας είναι ότι δεν δεχόμαστε τις επεμβάσεις τους, που γίνεται προσπάθεια να μας επιβληθούν. Εμείς θέλουμε να σεβόμαστε το Σύνταγμα, θέλουμε να συζητάμε τα θέματα και να είμαστε μέρος της λύσης των προβλημάτων. Αλλά όχι να είμαι εγώ πρόεδρος, να πάω στις οχτώ το πρωί στη δουλειά και να ακούω στο ραδιόφωνο ότι κάποιος Ύπατος Αρμοστής που έχει δημιουργήσει, κόντρα στο Σύνταγμα, την εισαγγελία της Βοσνίας- Ερζεγοβίνης να λέει, «είσαι κακό παιδί και σε κυνηγάμε».

Αυτό θα είναι η μοναδική περίπτωση που κάποιο δικαστήριο θα κυνηγάει έναν πρόεδρο επειδή έχει γίνει ένα δημοψήφισμα. Αν εγώ γράφω την ιστορία μ’ αυτό τον τρόπο, τότε χαίρομαι που θα είμαι πρώτος. Αλλά είναι πολύ δύσκολο να αποδεχθώ την ύπαρξη αυτού του δικαστηρίου και θα προσπαθήσω με οποιοιδήποτε τρόπο να το βάλω σε διεθνείς βάσεις. Αλλά εκείνοι έχουν δύναμη. Οι ξένοι κινούν τα νήματα εκεί. Και θα προτιμούσα να έρθω και πολλές άλλες φορές στην Ελλάδα. Δεν θα ήθελα να μου επιβάλουν τώρα κυρώσεις και να μην μπορώ να έρθω στην Ελλάδα. Θα δώσω κάποια δήλωση ? κατάθεση, ότι είμαι περήφανος γι αυτό που είμαι και γι αυτό που κάνω.

Ερ. Το κοινοβούλιο της Σερβικής Δημοκρατίας έχει αποφασίσει την διενέργεια δημοψηφίσματος για απόσχισή της από τη Βοσνία- Ερζεγοβίνη, έχοντας όμως αφήσει ανοιχτό τον χρόνο διεξαγωγής του. Υπό ποιες προϋποθέσεις θα ενεργοποιούσατε την απόφαση για διενέργειά του;

Απ. Εμείς δεν έχουμε τέτοια σχέδια προς το παρόν, αλλά δεν το αποκλείουμε. Ο λαός μας δεν θέλει να αποκλειστεί από το δικαίωμα να αποφασίσει για τη μοίρα του. Μπορεί στο μέλλον κάποιος άλλος να το αποφασίσει, απλώς η κατάσταση στη Βοσνία Ερζεγοβίνη δεν μπορεί να παραμείνει έτσι όπως είναι. Η βία της διεθνούς κοινότητας εκεί είναι ανυπόφορη. Ο Ύπατος Αρμοστής έχει επιβάλει νόμους, έχει αλλάξει το Σύνταγμα έχει κάνει πολλά πράγματα. Βάσει των εικασιών άλλαζε τους πολιτικούς, οι οποίοι είχαν εκλεγεί με δημοκρατικό τρόπο και όλα αυτά μπορεί να κρατήσουν για λίγο ακόμη. Καμία δικτατορία -ακόμα και της διεθνούς κοινότητας- δεν μπορεί να είναι μόνιμη. Αν ήμουν συνεργάσιμος, με αυτόν τον τρόπο που ζητούν από μένα, τότε εμείς (η Σερβική Δημοκρατία) θα χάναμε κάθε ευκαιρία για το καλύτερό μας μέλλον. Είμαι ανοιχτός σε συζήτηση για το τι είναι σήμερα η Βοσνία – Ερζεγοβίνη, ακόμα και να δεχθούμε κάποιο μοντέλο, αλλά δεν δεχόμαστε επιβολή και τετελεσμένα.

Ερ. Πώς σχολιάζετε τις εκτιμήσεις ότι η συνθήκη του Ντέιτον είναι «βαριά άρρωστη» και χρειάζεται αλλαγές;

Απ. Τώρα πλέον μέχρι και ο πρώην πρωθυπουργός της Βρετανίας αλλά και η Μέρκελ δήλωσαν ότι η ιδέα της πολυεθνικότητας έχει αποτύχει στην Ευρώπη και ότι η Ευρώπη πλέον δεν μπορεί να στηρίζεται σ’ αυτό το σχέδιο. Αλλά σε εμάς, η ΕΕ στηρίζει γερά το πολυεθνικό σύστημα. Αυτό το σχέδιο στη Βοσνία- Ερζεγοβίνη δεν μπορεί να πετύχει γιατί μέσα σ’ αυτό κατοικούν τρεις λαοί, οι οποίοι ποτέ στην ιστορία δεν ήταν στην ίδια πλευρά. Ήταν πάντα συγκρουόμενες πλευρές.

Η Βοσνία-Ερζεγοβίνη δεν έχει ούτε μία κοινή εορτή που να μπορούν να γιορτάζουν οι τρεις λαοί· καμία νίκη, καμία ήττα, όλοι έχουμε διαφορετικές γιορτές. Αν οι μουσουλμάνοι γιορτάζουν την ημέρα της νίκης, για μας είναι ημέρα της ήττας. Και όλα αυτά ασφαλώς οδηγούν στα καινούργια προβλήματα. Το δεύτερο είναι, ότι η Βοσνία- Ερζεγοβίνη αντανακλούσε τη μεγάλη Γιουγκοσλαβία, ήταν η Γιουγκοσλαβία σε σμίκρυνση. Και αναρωτιέται κανείς: αν δεν μπόρεσε να επιβιώσει μία μεγάλη Γιουγκοσλαβία πώς μπορεί τώρα να ζήσει μια μικρή, όπως είναι η Βοσνία;

Ερ. Αισθάνεστε να έχει πρόβλημα ισλαμικού εξτρεμισμού, σήμερα, στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, όπως επισημαίνεται από πολλές πλευρές;

Απ. Ισχύει αυτό και το διαπιστώνει κανείς, όταν προσπαθεί να μπει σε κάποιες περιοχές και τον εμποδίζουν με αποτέλεσμα να αναρωτιέται σε ποιο μέρος βρίσκεται.

Εμείς δεν δεχόμαστε απειλή από την τρομοκρατία στη Βοσνία, διότι ασκείται ήδη τρομοκρατία. Πέρυσι είχαμε μια περίπτωση ενός ριζοσπάστη μουσουλμάνου, ο οποίος εισέβαλε σε αστυνομικό τμήμα της Σερβικής Δημοκρατίας πυροβολώντας και φωνάζοντας «ο Αλλάχ είναι μεγάλος». Σκότωσε έναν Σέρβο αστυνομικό, τραυμάτισε τρεις πολύ σοβαρά.

Οι μουσουλμάνοι λένε ότι αυτό είναι μια μεμονωμένη περίπτωση, μετά μάθαμε ότι εκείνος είχε εκπαιδευτεί σε κάποια στρατόπεδα. Πριν από αυτό είχαμε πάλι έναν ριζοσπάστη μουσουλμάνο, ο οποίος πυροβολούσε με πολυβόλο εναντίον της αμερικανικής πρεσβείας, ενώ ένας συνεργάτης του, που διέφυγε, πήγε στη συνέχεια στη Συρία και πολεμούσε εκεί.

Πεντακόσιοι μουσουλμάνοι από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη έχουν πάει στη Συρία και έχουν πολεμήσει στο πλευρό του Ισλαμικού Κράτους. Ασφαλώς κρύβουν ποιοι σκοτώθηκαν και ποιοι έχουν επιστρέψει. Εκατόν τριάντα από αυτούς έχουν ήδη επιστρέψει και για εμάς αυτοί αποτελούν μεγάλο κίνδυνο.

Δεν υπάρχει τρομοκρατική πράξη στην Ευρώπη και την Αμερική από το 2001 (11η Σεπτεμβρίου) μέχρι σήμερα που να μην είχε κάποια σχέση με τους μουσουλμάνους τρομοκράτες από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Και βέβαια πρέπει να πούμε ότι όλοι οι μουσουλμάνοι δεν είναι τρομοκράτες. Αλλά εμείς αυτό που βλέπουμε στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη είναι ότι όλοι οι τρομοκράτες που ήταν μέχρι τώρα σε εμάς εκεί ήταν μουσουλμάνοι. Δεν είδαμε κανέναν Σέρβο ή Κροάτη να έχει κάνει μια αντίστοιχη τρομοκρατική επίθεση.

Και να επιστρέψουμε στην ερώτησή σας για το πώς θα μπορέσουμε να φτιάξουμε μια κοινή ζωή: δεν γίνεται. Ο Αλία Ιζετμπέκοβιτς, που ήταν αρχηγός των μουσουλμάνων στη Βοσνία Ερζεγοβίνη, στα χρόνια της κομμουνιστικής Γιουγκοσλαβίας είχε γράψει στην «ισλαμική διακήρυξή» του ότι πρέπει να δημιουργηθεί ένα κράτος με τους νόμους του Ισλάμ. Έγραψε ακόμα πως οι μουσουλμάνοι εκεί που είναι μειονότητα πρέπει να είναι καλοί και συνεργάσιμοι αλλά μόλις γίνουν πλειοψηφία τότε πρέπει να προσπαθούν να κάνουν ένα κράτος βάση της Σαρία.

Και αν κάποιος δεν καταλαβαίνει τι γίνεται στη Συρία με το Ισλαμικό Κράτος ας διαβάσει το βιβλίο του Αλία Ιζετμπέκοβιτς με την ισλαμική διακήρυξη και θα καταλάβει τα πάντα. Είναι το πρόγραμμα του Ισλαμικού Κράτους. Και σήμερα αρχηγός των μουσουλμάνων στη Βοσνία είναι ο γιος του Ιζετμπέκοβιτς, ο οποίος, όταν ανέλαβε την προεδρία, είπε: «Εγώ συνεχίζω την πολιτική του πατέρα μου».

Share1
#Σερβία #Βοσνία-Ερζεγοβίνη