Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2013

Η Τουρκία υπέγραψε για 10 UAV Anka

Η Υπογραμματεία της Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας (SSM) έχει υπογράψει με την κρατική εταιρεία Turkish Aerospace Industries (TAI) την πρώτη σύμβαση για τη μαζική παραγωγή 10 UAV Anka.
Σύμφωνα με την φιλοκυβερνητική εφημερίδα Zaman, η οποία αναφέρεται στην ανακοίνωση του Υπουργείο Άμυνας στην Άγκυρα, η συμφωνία υπεγράφη στις 25 Οκτωβρίου. Η TAI είναι ο κύριος ανάδοχος του προγράμματος, το οποίο περιλαμβάνει πολλές τουρκικές εταιρείες. Η προμήθεια των UAV και των επίγειων σταθμών ελέγχου, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, αναμένεται να ξεκινήσει το 2016 και θα ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του 2018.
Η Υπογραμματεία της Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας έχει υπογράψει ένα συμβόλαιο με την TAI για την ανάπτυξη και την παραγωγή των UAV Anka τον Δεκέμβριο του 2004.
Το εγχωρίως αναπτυγμένο Anka είναι ένα μεσαίου υψομέτρου μακράς αντοχής (MALE) μη επανδρωμένο εναέριο όχημα (UAV) που έκανε την πρώτη δοκιμαστική πτήση στα τέλη του Δεκεμβρίου 2010, και ολοκλήρωσε το πρόγραμμα πτητικών δοκιμών τον Ιανουάριο του 2013. Η διαδικασία αποδοχής ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2012 και η εταιρία ΤΑΙ, ο κύριος ανάδοχος του προγράμματος, έχει αναφέρει ότι το Anka είναι τώρα έτοιμο για επιχειρησιακή χρήση.
Κατά τη διάρκεια της 18ωρης πτήσης, οι οποία ξεκίνησε στις 9.05 π.μ. στις 20 Ιανουαρίου 2013 και έληξε με την αυτόματη προσγείωση στις 3:15 π.μ. στις 21 Ιανουαρίου, η μονάδα έχει αποδείξει την ικανότητά της να μεταφέρει δεδομένα σε απόσταση 200 χιλιομέτρων, με έναν ισχυρό άνεμο (40-45 κόμβους). Στις 22 Ιανουαρίου το ανεπάνδρωτο αεροσκάφος απογειώθηκε και προσγειώθηκε κατά τη διάρκεια της νύχτας σε off-line λειτουργία - αυτόματη απογείωση και προσγείωση (ATOLS).
Το Anka έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα αποδοχής μέσα στο 2013, με πάνω από 150 ώρες πτήσης σε 130 εξόδους και σε υψόμετρο έως και 26.000 πόδια.
Τα προβλήματα που αντιμετώπισε το πρόγραμμα με το αυτόματο σύστημα απο- και προσγείωσης (ATOL) - πολλά ατυχήματα είχαν συμβεί κατά τις προσγειώσεις, επιλύθηκαν εν μέρει. Από τα μέσα του 2012, με πάνω από 50 δοκιμαστικές πτήσεις, στις 30 επιδείχτηκε με επιτυχία η ικανότητα ATOL.
Ένα τεχνικό σφάλμα ήταν υπεύθυνο για την συντριβή ενός Anka στις 27 Σεπτεμβρίου του 2012, κατά τη διάρκεια μιας δοκιμαστικής πτήσης. Το περιστατικό σημειώθηκε λίγες μέρες μετά τη δοκιμή αποδοχής από την TAI, που ξεκίνησε στις 24 Σεπτεμβρίου.
Το αεροσκάφος φέρεται ότι πετούσε κοντά σε ένα αεροδρόμιο σε υψόμετρο 10.000 πόδια όταν κατά λάθος εισήλθε σε μια κατάσταση τερματισμού της πτήσης. Παρά το γεγονός ότι η τοποθεσία της συντριβής δεν αποκαλύφθηκε, οι προηγούμενες δοκιμές έλαβαν χώρα σε μια βοηθητική εγκατάσταση της ΤΑΙ στην Άγκυρα. Όλα τα συστήματα λειτουργούσαν κανονικά πριν το ατύχημα και οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν ανασταλτικός παράγοντας για τις συνθήκες πτήσης. Η συντριβή έχει οδηγήσει σε συνολική απώλεια του αεροσκάφους Anka.
Πριν από αυτό το περιστατικό τα μόνο σημαντικά προβλήματα στην ανάπτυξη της πλατφόρμας ήταν αυτά με το σύστημα αυτόματης απο- και προσγείωσης (ATOL) - οι πολλές συγκρούσεις σημειώθηκαν κατά τις προσγειώσεις δεν ήταν σημαντικές και τα πρωτότυπα αεροσκάφη κατασκευής παρέμειναν σε χρήση.
Το UAV Anka προορίζεται να παρέχει σε πραγματικό χρόνο ημέρα και νύχτα εικόνες για τον σκοπό της επιτήρησης, αναγνώρισης, ανίχνευσης, ταυτοποίησης και παρακολούθηση. Ένα πλήρες σύστημα θα αποτελείται από τρία εναέρια οχήματα, ένα φορτηγό παντός εδάφους - με τον σταθμό ελέγχου, ένα φορητό κρυπτογραφημένο τερματικό βίντεο, ένα ρυμουλκούμενο φορτηγό παντός εδάφους - γεννήτρια, ένα μετεωρολογικό ραντάρ, και ένα φορτηγό ως σταθμό ανάλυσης των δεδομένων.
Το Anka επί του παρόντος ελέγχεται μέσω ψηφιακής σύνδεσης και δεν διαθέτει ένα δορυφορικό σύστημα επικοινωνιών, αν και αναφέρθηκε ότι αυτό θα τοποθετηθεί κατά το χρονικό διάστημα 2012-13.
Οι προσπάθειες για το σχεδιασμό του Anka ξεκίνησαν το 2004, όπως η ΤΑΙ έλαβε από την Υπογραμματεία Αμυντικής Βιομιχανίας (SSM) μια σύμβαση αξίας 150 εκατομμυρίων δολαρίων για πέντε πρωτότυπα. Η SSM κυκλοφόρησε μια αίτηση παροχής πληροφοριών για την αγορά κινητήρων. Η εκτέλεση της προσφοράς ανατέθηκε στην γερμανική εταιρία Thielert Aircraft Engines.
Σύμφωνα με μια πρόσφατη ανταπόκριση από το IHS Jane's, το οποίο αναφέρεται σε πηγές στην ΤΑΙ, η εξαγορά της Thielert Aircraft Engines GmbH με έδρα το Λιχτενστάιν, από την Technify Motors GmbH, γερμανική θυγατρική της κινεζικής κρατικής εταιρείας AVIC, δεν επηρεάζει το πρόγραμμα Anka.
Κατά την τελευταία εκπαιδευτική σειρά της άσκησης "Anatolian Eagle 2013/2" πέταξε και ένα από τα πρωτότυπα Anka, με την παρουσία του να συνδέεται πιθανότητα με την προσπάθεια της εμπορικής του προώθησης σε κράτη της Μέσης Ανατολής.
Ένοπλη έκδοση
Στις 17 Ιουλίου 2012 η Τουρκία ανακοίνωσε την ανάπτυξη μιας ένοπλης έκδοσης του UAV Anka. Η Υπογραμματεία Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) ενέκρινε τις διαπραγματεύσεις με την TAI για αυτό το νέο μεγάλης εμβέλειας Anka. Η απόφαση να προχωρήσει σε μια ένοπλη έκδoση μπορεί κάλλιστα να είναι μια συνέπεια της απόφαση του Κογκρέσου των ΗΠΑ να μην εγκρίνει ένα μακροχρόνιο τουρκικό αίτημα αγοράς τεσσάρων MQ-1 Predator και δύο MQ-9 Reaper.
Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, η άτρακτος του UAV Anka είναι κατασκευασμένη από σύνθετα υλικά. Το εκπέτασμα φτερών είναι 17,3 μέτρα, το μήκος - 8 μέτρα, μέγιστο βάρος απογείωσης - 1600 κιλά, ωφέλιμο βάρος - 200 κιλά.

fox2magazine